Van het bestuur

Welkom - Hockey doen we samen


Beste leden, ouders en sponsoren,

 

Er zijn ondertussen zes maanden verstreken sinds we eind september gestart zijn als nieuw bestuur van onze mooie vereniging. Zes maanden waarin een heleboel is gebeurd, maar ook zaken zijn voorbereid die voor komend seizoen belangrijk zijn. Middels deze nieuwsbrief willen we jullie hierover graag informeren. We kijken terug op de maanden die achter ons liggen, maar kijken ook vooruit om te vertellen wat er de komende tijd op ons af komt.

 

Hockey doen we samen!

Een van de belangrijkste dingen die we gezien hebben is dat we het niet alleen kunnen. Daarom was een speerpunt voor ons, om te proberen zoveel mogelijk leden en ouders te enthousiasmeren om samen met ons de handen uit de mouwen te steken. Veel commissies zijn versterkt met nieuwe mensen. Dit is onder andere zichtbaar in de sponsorcommissie, de onderhoudscommissie, de evenementencommissie, de zaalcommissie, de jeugdcommissie en de recentelijk gevormde sportiviteitscommissie.

Voorbeelden van initiatieven die hieruit voortgekomen zijn, zijn de klusjesdag, de professionele uitstraling van de talentencampus, het Paashockey, de Pubquiz, het Seniorenfeest en recent nog het C/D feest voor de jeugd van O12 en O14.

 

Terugkijken

Ook kunnen we terugkijken op een goed bezochte Algemene LedenVergadering (ALV) in november, waar we op interactieve manier samen hebben vastgesteld wat onze leden als prioriteiten zien. De vernieuwing van de hockeyvelden staat hierbij met stip bovenaan, waarover later meer. Ook hebben we weer een succesvol zaalhockeyseizoen afgesloten, waarbij een aantal teams kampioen is geworden.

Tijdens de nieuwjaarsborrel eind januari hebben we veel nieuwe gezichten mogen verwelkomen in ons van binnen geschilderde clubhuis. En ook de hockey clinic van Dames 1 voor de jongste jeugd was een groot succes!

 

Vooruitkijken

De rest van het lopende seizoen zal vooral in het teken staan van de hockeybeleving op onze gezellige familieclub. Zo kunnen zowel Dames 1 als Heren 1 jullie support goed gebruiken bij de thuiswedstrijden in hun streven naar klassebehoud. Kom gerust eens kijken tijdens een van de komende Super Sundays, wanneer beide teams direct na elkaar thuis spelen en we kunnen genieten van prachtig hockey onder het genot van een muziekje, een hapje en een drankje.

Veel van onze jeugdleden kijken daarnaast reikhalzend uit naar het aankomende A/B toernooi tijdens het Pinksterweekend, waar we nog steeds veel hulp kunnen gebruiken om alle vrijwilligerstaken ingevuld te krijgen.

Ook kijken we uit naar het afronden van de samenwerkingsovereenkomst met Volvo Van Roosmalen, waarbij onze club een bonus krijgt van 1000 euro als een lid of een ouder van een lid een nieuwe Volvo aanschaft of gaat leasen. Naast dit initiatief, hopen we ook de hernieuwde en verbeterde samenwerkingsovereenkomst met Gunneman Sports tijdens de volgende ALV aan de leden te kunnen presenteren.

Deze ALV staat gepland op maandag 3 juni. Noteer deze datum vast in je agenda!

 

Nieuwe velden

Het blijft nog steeds de intentie om tijdens de zomerstop in juli/augustus te beginnen met de upgrade van onze velden. We hebben de afgelopen tijd uitvoerig gesprekken gevoerd met een tweetal leveranciers, met de gemeente, met banken, met subsidie-instanties en met de hockeybond. Zoals het er nu uitziet lijkt het financieel en qua planning nog steeds haalbaar om tijdens de zomerstop zowel een waterbesparende nieuwe toplaag op veld 1 te kunnen aanleggen, als veld 2 te kunnen upgraden naar een innovatief ‘dry’ veld. Tijdens de ALV verwachten we jullie de definitieve keuze te kunnen vertellen.

 

Veilig Sportklimaat

Omdat we een veilig sportklimaat voor iedereen belangrijk vinden, maar toch zo nu en dan geconfronteerd worden met gedrag dat niet altijd past bij wat voor club we graag willen zijn, hebben we de eerder genoemde sportiviteitscommissie in het leven geroepen, waar actief nagedacht wordt over hoe we dit kunnen verbeteren.

Om sportief gedrag positief te beïnvloeden, hebben we recentelijk het aan de ontvangers van gele en rode kaarten doorbelasten van de administratiekosten die door de bond opgelegd worden, opnieuw ingevoerd.

Ook is het goed om te vermelden dat we recentelijk de rol van vertrouwens(contact)persoon weer hebben kunnen invullen.

 

Cashless

Een belangrijke wijziging met ingang van het komende seizoen is dat we als club per 1 juli 2024 ‘cashless’ worden. Dit betekent dat we per deze datum in het clubhuis niet meer contant kunnen afrekenen. Voor ouders van (jonge) kinderen gaat er de mogelijkheid komen om een prepaid opwaardeerkaart te krijgen, zodat ook deze jeugd eten, drinken en snoep kan blijven bestellen

 

We hopen dat we jullie middels deze nieuwsbrief weer een beetje op de hoogte hebben gebracht van wat er allemaal gebeurt op de club. Mochten jullie nog vragen hebben, spreek ons gerust aan. Je kunt ons herkennen aan de witte trainingsjasjes met het “hockey doen we samen” logo achterop.

 

Het bestuur van HC Eindhoven:

Erica, Joost, Cherida, Menno, Maartje en Paul

Share by: